Privacyverklaring – De Financiële Centrale

Bij De Financiële Centrale hechten we veel waarde aan jouw privacy. Wij gaan zorgvuldig om met jouw persoonsgegevens en houden ons aan de eisen van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). In deze privacyverklaring leggen we uit welke gegevens we verzamelen, waarom we dat doen en wat jouw rechten zijn.


1. Wie zijn wij?

De Financiële Centrale
Vestigingsplaats: Rompertsebaan 68
KvK-nummer: 90624416
E-mail: info@dfce.nl
Website: www.definancielecentrale.nl


2. Welke gegevens verzamelen wij?

Wij verwerken persoonsgegevens wanneer je gebruik maakt van onze diensten of contact met ons opneemt. Het gaat hierbij om:

  • Voor- en achternaam

  • Bedrijfsnaam

  • Adresgegevens

  • Telefoonnummer

  • E-mailadres

  • KvK-nummer en btw-nummer

  • Bankrekeningnummer (bij facturatie)

  • Gegevens over jouw financiële administratie en belastingpositie

  • Technische gegevens (bij gebruik van onze website of online platform)


3. Waarom verwerken wij deze gegevens?

Wij gebruiken jouw gegevens voor de volgende doeleinden:

  • Het uitvoeren van onze administratieve en fiscale dienstverlening

  • Het opstellen en indienen van belastingaangiften

  • Het opstellen van financiële rapportages en overzichten

  • Klantcommunicatie, support en facturatie

  • Voldoen aan wettelijke verplichtingen (zoals fiscale bewaarplicht)

  • Verbetering van onze dienstverlening en website


4. Grondslagen voor verwerking

Wij verwerken jouw gegevens op basis van:

  • Het uitvoeren van een overeenkomst

  • Het voldoen aan wettelijke verplichtingen

  • Gerechtvaardigd belang (zoals bedrijfsvoering of klantbeheer)

  • Jouw toestemming (bijvoorbeeld voor het ontvangen van een nieuwsbrief)


5. Met wie delen wij jouw gegevens?

Wij delen jouw gegevens alleen met derden als dat noodzakelijk is voor onze dienstverlening of als we daartoe wettelijk verplicht zijn. Denk aan:

  • Belastingdienst

  • Softwareleveranciers (boekhoudplatform)

  • Hostingpartij van onze website

  • Vertrouwde externe adviseurs (bijvoorbeeld fiscalisten)

Wij sluiten met deze partijen verwerkersovereenkomsten om jouw privacy te waarborgen.


6. Hoe lang bewaren wij jouw gegevens?

Wij bewaren je gegevens niet langer dan nodig is. In veel gevallen zijn wij wettelijk verplicht gegevens 7 jaar te bewaren (zoals voor de Belastingdienst). Daarna worden je gegevens veilig verwijderd.


7. Beveiliging

Wij nemen passende technische en organisatorische maatregelen om jouw gegevens te beschermen tegen verlies, onbevoegde toegang of misbruik. Denk aan beveiligde verbindingen (SSL), tweestapsverificatie en beperkte toegang tot gevoelige gegevens.


8. Jouw rechten

Je hebt recht op:

  • Inzage in je persoonsgegevens

  • Correctie van onjuiste gegevens

  • Verwijdering van gegevens (indien toegestaan)

  • Beperking van verwerking

  • Bezwaar maken tegen verwerking

  • Overdraagbaarheid van gegevens

  • Intrekken van toestemming (voor zover van toepassing)

Wil je een van deze rechten uitoefenen? Neem dan contact met ons op via [e-mailadres].


9. Cookies

Onze website maakt alleen gebruik van functionele cookies en anonieme analytische cookies. Wij plaatsen geen trackingcookies zonder toestemming. Zie ook ons [cookiebeleid] voor meer informatie.


10. Klachten

Heb je een klacht over hoe wij met jouw gegevens omgaan? Neem dan contact met ons op. Je hebt ook het recht een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens via www.autoriteitpersoonsgegevens.nl.


Laatste update: 26-6-2025